Forretningsvilkår

Almindelige Forretningsvilkår

Nærværende forretningsvilkår er senest opdateret den 18.01.2024 og erstatter tidligere udgaver.

Anvendelse

Almindelige salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle aftaler ifm. levering af løsninger og ydelser inden for Management Consulting, Human Ressources, Digital Marketing, Salg og Økonomistyring.

Det forventes at kunden giver os adgang til de relevante oplysninger, i det omfang det er nødvendigt for at udføre undersøgelser.

Det forventes at kunden meddeler os straks, hvis der sker ændringer i juridisk status, kunden tages under konkurs- eller rekonstruktionsbehandling eller der sker en frivillig likvidation.

Ændringer

Vi forbeholder os ret til enhver tid at ændre nærværende vilkår. Det er kundens ansvar at holde sig orienteret omkring gældende forretningsvilkår ifm. aftaleindgåelse samt levering af løsninger og ydelser.

Ved aftaletidspunkt gælder således senest opdateret vilkår.

Betaling

Vi modtager betaling alene med bankoverførsel.

Kunden skal betale alle fakturaer for levering af løsninger og ydelser senest 8 dage fra fakturadato, medmindre der er aftalt andet skriftligt.

Vores priser følger gældende tilbud på det tidspunkt, hvor vi bekræfter kundens ordre, medmindre der er aftalt andet skriftligt.

Ved levering af løsninger opkræves en aftalt procentdel af den samlede ordre forud for opstart. Restbeløbet opkræves i rater eller efter levering. Ved mindre opgaver opkræves betaling forud for opgavens start. 

Alle priser er i DKK og ekskl. moms.

Der tages forbehold for evt. oplyst prisfejl oplyst til kunden eller angivet på tilbud.

Hvis kunden undlader at betale en faktura for rettidigt af årsager, som vi er uden ansvar for, har vi ret til at tillægge renter af det forfaldne beløb på 1% pr. måned fra forfaldstid og til betaling sker.

Hvis kunden undlader at betale en forfalden faktura senest 14 dage efter at have modtaget skriftligt påkrav om betaling, har vi ud over medtaget rente ret til at (i) ophæve salget, som forsinkelsen vedrører, (ii) ophæve salget, som endnu ikke er leveret, eller kræve forudbetaling herfor, og/eller (iii) gøre andre misligholdelsesbeføjelser gældende.

Levering

Kunden har ophavsret over leverede resultater for en bestilt undersøgelse.

Vi leverer vores ydelser senest til den dag, der fremgår af en aftale.

Vi forbeholder os ret til at levere en ydelse før den aftalte leveringstid, medmindre andet er aftalt.

Hvis kunden opdager fejl eller mangel, som kunden ønsker at påberåbe sig, skal der senest 10 hverdage meddeles skriftligt til os. Hvis fejl eller mangel, som kunden har opdaget eller burde have opdaget, ikke meddeles til os inden for nævnt tidsramme, kan den ikke senere gøres gældende.

Hvis vi forventer en forsinkelse i leveringen af ydelser, informerer vi kunden om det og oplyser samtidig årsagen til forsinkelsen og ny forventet leveringstid.

Ansvar

Både vi og kunden er ansvarlig for egne handlinger og undladelser efter gældende ret med de begrænsninger, der følger af en aftale.

Uanset eventuelle modstående vilkår i en aftale kan vores ansvar over for en kunde ikke pr. kalenderår samlet overstige 20% af det salg af ydelser, som vi netto har faktureret til kunden i det umiddelbart foregående kalenderår. Ansvarsbegrænsningen gælder ikke, hvis der er handlet forsætligt eller groft uagtsomt.

Uanset eventuelle modstående vilkår i en aftale er vi ikke ansvarlig over for en kunde for direkte eller indirekte tab af enhver art, herunder driftstab, følgeskader, tab af produktion, salg, fortjeneste, tid eller goodwill, medmindre det er forårsaget forsætligt eller groft uagtsomt.

Uanset eventuelle modstående vilkår i en aftale er vi ikke ansvarlig over for en kunde for manglende opfyldelse af forpligtelser, som kan henhøres til force majeure. Ansvarsfriheden består, så længe force majeure består. Som force majeure anses forhold, der er uden for vores kontrol, og som vi ikke burde have forudset ved aftalens indgåelse. Eksempler på force majeure er usædvanlige naturforhold, brand, oversvømmelse, hærværk, arbejdsstridigheder og lignende.

Immaterielle rettigheder

Den fulde ejendomsret til alle immaterielle rettigheder, der opstår i forbindelse med vores udførelse af en opgave, herunder design, metoder og andre ophavsrettigheder, tilhører os.

En kunden har tidsubegrænset, vederlagsfri, overdragelig mulighed for at benytte sig af alle immaterielle rettigheder, der opstår i forbindelse med vores udførelse af ydelser, til formål, der falder inden for kundens sædvanlige forretningsområde, eller som særskilt er aftalt.

Vi er ikke ansvarlig for leverede ydelsers krænkelse af tredjeparts immaterielle rettigheder, medmindre krænkelsen er forsætlig. I det omfang vi måtte blive mødt med påstand om leverede ydelsers krænkelse af tredjeparts immaterielle rettigheder, skal kunden skadesløsholde os, medmindre krænkelsen er forsætlig.

Fortrolighed

En kunde må ikke viderebringe eller bruge eller sætte andre i stand til at bruge vores erhvervshemmeligheder eller andre oplysninger uanset art, som ikke er offentligt tilgængelige.

En kunde må ikke på utilbørlig måde skaffe sig eller forsøge at skaffe sig kendskab til eller rådighed over vores fortrolige oplysninger. Kunden skal omgås og opbevare oplysningerne forsvarligt for at undgå, at de utilsigtet kommer til andres kundskab.

Samme respekt omkring fortrolige forhold gælder for os overfor kunden.

Persondatapolitik

For at kunden kan indgå aftale med os, har vi som udgangspunkt brug for følgende oplysninger:

  • Virksomhedens navn
  • Virksomhedens CVR nummer
  • Virksomhedens adresse
  • Virksomhedens telefonnummer
  • Navn på kontaktperson
  • Telefonnummer på kontaktperson
  • E-mailadresse på kontaktperson
  • Oplysning om virksomhedens ønsker ift. ydelser og løsninger
  • Oplysning om specifikke forhold der er relevant for levering af ydelser og løsninger 
  • Samt evt. andre relevante oplysninger.

Vi behandler kunde- og personoplysninger med det formål, at kunne levere vores ydelser og løsninger rettidig og korrekt, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende køb og levering. Behandlingen sker efter reglerne i vores Privatlivspolitik, hvor der kan læses mere om, hvordan vi behandler oplysninger, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder man har som registreret hos os.

Vores løsninger på spørgeskemaundersøgelser udføres som udgangspunkt anonym og uddeles elektronisk af kunden til respondenterne, for eksempel via mail og gennem kundens egen server til medarbejdere eller kunder. I det omfang en undersøgelse skal udføres som ikke-anonym og eller uddeles af os direkte til respondenterne, vil vi indgå i en databehandleraftale med kunden. Udkast på en sådan aftale findes nederst på denne side. 

Gældende lov og værneting

Parterne i et samarbejde er i alle henseender underlagt dansk ret.

Enhver tvist, som måtte opstå i forbindelse med et samarbejde, skal afgøres ved en dansk domstol.

Kontaktoplysninger

Du kan kontakte os for eventuelle spørgsmål ved at skrive til os via email eller ved at udfylde vores kontaktformular.

cicp.dk 

Cph IC Partners

CVR nr.: 30419030

Maglebjergvej 6, 2800 Kongens Lyngby

E-mail: info@cicp.dk

Telefon: 72 28 50 00

Scroll to Top